Hírek, Tesztek

Quadral RHODIUM 500 - álló hangfal bemutató

2019.08.26 13:12

A vadonatúj Rhodium sorozat a Quadral választékában az Argentum és az Ascent LE családok között helyezkedik el és az elegáns dobozok a komolyabb Ascent LE modellek hangszórókészletéből építkeznek.

A vadonatúj Rhodium sorozat a Quadral választékában az Argentum és az Ascent LE családok között helyezkedik el és az elegáns dobozok a komolyabb Ascent LE modellek hangszórókészletéből építkeznek. A Rhodium 500-as típus a család csúcsmodellje, egy 2+ utas elegáns hangsugárzó, ami a klasszikus matt fekete mellett a karcsúságát még jobban kihangsúlyozó divatos fehér színben is kapható.

 

A modern enteriőrökbe is tökéletesen passzoló Rhodium sorozat legnagyobb modellje egy 890 mm magas, klasszikus hasáb alakú 2+ utas front bassz-reflex rendszerű állódoboz legfelül egy műanyag fázisjavító elemekkel kiegészített 25 mm-es alumínim dóm tweterrel és alatta kettő 155 mm-es titánium bevonatú, inverz porvédős polipropilén mély/középsugárzóval. A hangsugárzó impozáns értéknek számító 35 Hz-es alsó határfrekvenciájához 100/150 W (nom/zenei) teljesítmény párosul, így valószínűleg nagyobb terekben és/vagy komolyabb igénybevételek esetén is jól megállja a helyét. A karcsú dobozokhoz külön felcsavarozható talpakat mellékelnek, amelyekben szintezhető tüskék találhatók a talajtól való hatékony elcsatolásuk érdekében. A single hangszórókábel terminál praktikus módon a doboz hátuljának legaljára került, az igényes kivitelű stabil egység a megszokott banándugók mellett csupasz drótvégeket is fogad.

Nem érzem magam basszus fanatikusnak, de amit a Rhodium 500 e téren művel, mindenképpen az első helyre kívánkozik a jellemzésében. Hallottam ugyan az utóbbi időben meglepően jó mélyekkel rendelkező átlagos méretű vagy még annál is kisebb dobozokat, sőt, találkoztam nagyon jó basszusú monitorokkal is, azonban ez az elegáns álló hangfal szinte már a hihetetlen tartományba tartozik. Egy karcsú doboz kettő 15 cm-es, nagynak véletlenül sem nevezhető wooferrel, és akkora basszus jön ki belőle, hogy a demón a gyanakvóbb ügyfelek biztosan feltúrnák a szobát, hogy megtalálják az elrejtett szub-woofert. Ha nem tudnám, hogy nincs, talán még én el is elkezdeném keresni…

Amikor a dobosok körben végigpüfölik a bőröket, a hangok kivételes dinamikával és óriási erővel szólalnak meg, a lábdobok pedig az élő zene hangulatát idézik, s teszik ezt mindenféle erőlködés és felesleges izmozás nélkül, és még csak ki sem akarnak szakadni a helyükről. Ráadásként mindehhez nem kell 2×300 Wattos 5 millió forintos erősítő sem, mert a hatás még a háztartásomban található retró-közeli Technics elő-végfokommal is ugyanilyen döbbenetes volt. 
A hangsugárzó ehhez a területhez kapcsolódó másik nagy fegyverténye az, hogy a kivételes basszus és dinamika egyáltalán nem megy a többi tartomány rovására és egy picit sem zavarja például a közepek köreit. A relatíve kicsi és könnyű membránok a mélyfrekvenciák hatékony megszólaltatása mellett meglepő gyorsasággal és könnyedséggel tálalják a levegős és nyitott közepeket. 

Adódik hát a felismerés, hogy ez a hangsugárzó

olyan, mint Bruce Lee: vékony, gyors és óriásit üt.

A karcsúság az esztétikai előnyök mellett kifejezetten monitoros hangvételt is eredményez; a Rhodium 500 szellős megszólalással rendelkezik, minden irányban kiterjedt nagy teret épít fel, a hangok pedig nagyon könnyen szakadnak el tőle. A szóló hangszereket élet közeli módon, kiváló analitikával ábrázolja, erejének köszönhetően a nagyobb hangszertömegektől sem ijed meg. Alapvető karaktere nyugodt és kiegyensúlyozott, kiváló technikai paramétereinek dacára nem frekvencia tűzijátékkal akarja levenni a lábáról a hallgatóságát. A sokszor felemlegetett mélyek mindenféle zenének stabil alapokat biztosítanak, míg klasszikus zenéknél hatásosan érzékeltetik a komplex nagyzenekarok súlyát. Vivaldi hegedűversenyén a megszólaló hangok naturálisak és kellemesek, jól eloszlatják a német hangsugárzókkal kapcsolatos sztereotípiák legnagyobb részét. Noha ennél a típusnál még nem kapjuk meg a RiCom tweetereket, a magastartományt így sem érheti panasz mivel jó felbontású, kellően levegős és tiszta.
Pop és rockzenéken, ahogy az előzőek alapján várható volt, a dobozok rendesen kitesznek magukért. Színes és izgalmas hangok töltik be a teret, a basszus pedig ismét komoly szerephez jut, csakúgy, mint a filmeken, amelyek tálalása gyakorlatilag elsőrangúnak mondható, megelőlegezve, hogy a Rhodium sorozat tagjaiból kegyetlenül jó és ütős házi-mozi szettet is fel lehet építeni.

Az utoljára nálam járt, szintén fehér színű Signo Avantgarde 80 jellemzése nagyjából a Rhodium 500-ra is igaz, annyi különbséggel, hogy most a márkától megszokott racionalitást érzésem szerint egy kissé lekerekítettebb hangzás tolja el a barátságosság irányába. A jó részletezettség, a műfajfüggetlenség valamint a párját ritkító basszus kitételek maximálisan igazak, és ismerve a hazai preferenciákat (állódoboz, sok mély) a legutóbbi már önmagában sikerre ítéli ezt a kiváló hangsugárzót, aminek emellett természetesen még jó pár értékes pozitívum van a képzeletbeli tarsolyában.


Quadral Rhodium 500
Frekvencia átvitel: 35 Hz – 38 kHz 
Teljesítmény: 100/150 W (nom/zenei)
Érzékenység: 87 dB
Impedancia: 8 Ohm
Váltási frekvencia: 2500 Hz
Méretek: 145×890×282 mm
Tömeg: 13,5 kg
Ár: 309.990,- Ft

Stream Audio
Tel: 30/211-5253
https://streamaudio.hu/