Hírek, Tesztek

Audia Flight Three S - erősítő teszt - stereo.net.au

2019.08.26 12:26

Az Audia Flight Three S erősítőt elnézve, ez egy igazi mesterdarabja az olasz manufaktúrának. A vastag front panel, a hangerő szabályzó, és a távvezérlő is tömör alumínium. A tesztre érkezett példány ezüst színű front paneles verzió, de rendelhető feketében is. 

Írta: Mark Gusew 2015 június 3

Be kell vallanom, hogy eddig nem sokat tudtam az Audia Flight márkanévről. Természetesen hallottam róluk korábban, de semmi érdemlegeset nem tudtam a cégről, és a termékeikről. Még soha ez előtt nem volt alkalmam tesztelni készüléket tőlük. Srácok, eddig minden jóból kimaradtam! A mostani tesztre érkezett Audia Flight Three S 2.700 EUR árkategóriában mozgó készülék a hat éve futó Flight Three továbbfejlesztett verziója.

 

A Flight Three S a belépő kategóriás Three sorozat tagja, amelyet audiofil zenerajongóknak terveztek, ám szelídített árakkal. A Classic széria a kínálat középső tartománya, és a Strumento a vállalat legkorszerűbb pro technológiáit tartalmazó széria.

 

Az Audia Flight egy high-end gyártó, amelynek székhelye az olasz Civitavecchia kikötő városában található. A Tirrén tengeri kikötő Rómától mintegy 80 kilométerre nyugati-északnyugati irányban a Marangone folyó két partján terül el. A vállalatot 1996-ban alapította Massimiliano Marzi és Andrea Nardini. Mindkettőjüknek komoly gyakorlata volt az elektronikai iparban. Az a közös cél vezérelte őket, hogy olyan áramköröket tervezzenek, amelyek az audio jeltovábbítás sebességét semmi módon nem lassítják, és azt nem módosítják. 1994-től 1996-ig kifejlesztették azt az új áramkört, amely az általánosan alkalmazott feszültség visszacsatolás helyett olyan nagysebességű átvitelt tesz lehetővé, amely a változó terheléstől független. Működésük első évében, 1997-ben mutatták be az Audia Flight 100 végerősítőt. A gyártási hitvallásuk a következő: A termékeink a kidolgozott hangzás és az eredeti formatervezés között teremtik meg a harmóniát olasz módra. Capish?

Az Audia Flight Three S prémium házimozi erősítő, egy igazi mesterdarabja az olasz manufaktúrának. A vastag front panel, a hangerő szabályzó, és a távvezérlő is tömör alumínium. A tesztre érkezett példány ezüst színű front paneles verzió, de rendelhető feketében is. A front panelt egy süllyesztett kék megvilágítású kijelző uralja alatta sorban elrendezett gombokkal. A jobb oldalon található hatalmas hangerő szabályzó 63 mm-es átmérője könnyen kezelhető. A távvezérlő igényes kidolgozása igazi unikum a piacon rendszeres olcsó műanyag verziók mellett.

A bemenetválasztó négy aszimmetrikus, és egy szimmetrikus forrás jeleit kapcsolja relékkel, amelyek aranyozott érintkezőket tartalmaznak. A bypass funkció a távvezérlővel kiválasztható, és bármely bemeneten alkalmazható. A készüléket használhatja, mint front hangfal erősítő egy multicsatornás rendszer tagjaként, de ugyanakkor sztereó zenehallgatást is lehetővé tesz. Felvétel, monitor és előerősítő kimenetek fokozzák a rugalmas felhasználhatóságot. A nagy kijelzőről könnyedén leolvasható az aktuális bemenet, és a főbb beállítások.

 

Az alap verziót fejlesztheti egy 580 Dolláros 24 bit 192 kHz USB DAC egységgel, és/vagy egy 620 Dolláros MC/MM lemezjátszó előerősítő modullal. A tesztelt egység mindkét fejlesztést tartalmazta. Standard felszereltség a fejhallgató kimenet az előlapon. Egy szett többirányú hangszóró kimenet csatlakozása van. Kiváló minőségű csatlakozókat alkalmaztak az építés során. Tényleg érezhető, hogy a tervezés során, és a gyártáskor is minden apró részletre ügyeltek.

 

A belső rész bal oldalát a hálózati bemenet csatlakozás, a szűrő egységek, és a nagyméretű 600 VA-os toroid trafó foglalja el. A jobb oldalt teljes egészében az erősítő, az előerősítő, és az áram visszacsatolás elemek uralják dual mono formatervezésükkel. 8 tápegység fokozat látja el az áramköröket energiával. A logikai vezérlő áramkörök külön toroid trafóról kapják az energiát, amelyek függetlenek az analóg áramköröktől, csak optikai csatolókkal kapcsolódnak ahhoz. ALPS Blue potenciométer végzi a hangerő szabályzást. A kimenetek, és a hűtőbordák középen kaptak helyet, természetes elválasztást biztosítva ezzel a tápegység, és előerősítő fokozatok között. A névleges kimeneti teljesítmény 2x100 Watt 8 ohmon, vagy 160 Watt 4 ohmon. Úgy éreztem, hogy egészen hűvös maradt a készülék egy egész napos üzemeltetés után is. A 16,5 kilós súlyú berendezés összességében nagyon magas szintű kézimunkát mutatott.

Meghallgatás: 

Az előkészületek elvégzése után amit hallottam széles mosolyt csat az arcomra. Tonálisan harmonikus volt az aljától a tetejéig, nem érzékeltem semmiféle csúcsot. Ez rendkívül ritka dolog egy integrált erősítőnél is, nemhogy egy előerősítős kombinációnál. Csodálatos volt hallani a felső oktávokat, amint egészen lineárisak voltak. Lefelé is realitás jellemzi, nincsenek túlkapások, sem szégyellőség. Egyszerűen jó. A jegyzett 1 Hz – 450 kHz-es átviteli tartomány rendkívüli szélességét semmi módon nem tudom megkérdőjelezni. A középtartomány sima, és természetes, nem hivalkodik. Talán a természetesség a legjobb jelző, amellyel illethetném. Egyszerűen engedi, hogy a zene hangjai domináljanak, nem tesz hozzá, és nem vesz el az ének, és a hangszerek hangjából.

Ricky Kej & Wouter Kellerman Grammy díjnyertes albuma a “Winds of Samsara” szól miközben ezt a bemutatót gépelem. Tökéletes örömérzet a háttérben. A zene egyszerre pihentető, és emlékeket idéző. A zongora, és a fuvola hangja igazán természetes. Az ausztrál Fiona Joy által komponált és játszott műben rendkívül pontosan érzékelhető, szinte tapintható a mikro dinamika, amely jól mutatja az Audia Flight erősítő képességeit.

Gondoltam, átmozgatom egy kicsit, és feltettem az egyik kedvenc Kraftwerk számomat a Minimum-Maximum albumról. A Numbers rendkívül széles hang, és dinamika tartományt használ. A basszus erőteljes, és intenzív, a közép magas hangok hihetetlenül jók, nem mázolódnak, tiszták, és dinamikusak. Az élő koncert felvétel közönségének hangjai jól ábrázoltan jelenítik meg a valóságos tér dimenzióit. A hangerősség változtatásakor nem éreztem magam bűnösnek, az Audia Flight könnyedén szállította azt, dráma, és stressz érzése nélkül, egy csekély dinamikus kompresszióval. Boris Blank “Electrified” irgalmatlan dinamikája majdnem hanyatt lökött. Hasonló élménynek javasolnám Knife Party “Power Glove” felvételét. Ahogy a dal szövege mondja, „…Az erődet fitogtathatod…”. Az erősítő megtorpanás nélküli nagyon gyors, feszes mélyekkel kápráztatott el, de ez nem ment a többi tartomány rovására. A hangzás még csak nem is hasonlít a régi típusú erősítőkre, amelyeken bekapcsolva felejtették a loudness gombot. Nem vérszegény, rendkívül kiegyensúlyozott, és gyors.

Ahogy azt a bevezetőben említettem, az Audia Flight kinyilvánított célja az volt, hogy olyan elektronikákat tervezzenek, és építsenek, amelyek az audio jelen nem lassítanak, és nem módosítanak. Azt gondolom, hogy az Audia Flight Three S mindkét feltételnek megfelel. Számos hagyományos felépítésű erősítő lassítja a jelátvitelt, míg az újabb kapcsolóüzemű verziók pedig eltúlozzák a sebességet. A Three S ezt pontosan a kellő mértékben alkalmazza, így a zene megnyugtató, a hangzás természetes, és kényelmes érzés akár hosszú ideig hallgatni. Azokat a zenei felvételeket, amelyeket jól kevertek lemezre hihetetlen élmény volt hallgatni. Akár halkan, akár nagyobb hangerőt használva nagyszerűen hangzottak. Aaron Diehl “The Bespoke Man’s Narrative” albuma nagyon jó példa lehet a nagyszerű időzítés, és a pontos sebesség tapasztalat megszerzésére.

Feltűnt, hogy a férfi énekhangokat különös erővel, és vitalitással reprodukálja. Hallgassa meg ezen az erősítőn a Három Tenort, és esküszöm, hogy semmi máson nem akarja majd ezután hallgatni. Elképzelhető, hogy a Három Tenor is referencia anyagként volt alkalmazva a gyártás során. “Turandot / Act 3: Nessun dorma!” Luciano Pavarotti előadásában pontosan visszaadja a hang hűségét. Pavarotti hangjában van egy kis „vibrato”, amelyet rettenetesen kedvelek, és ezt tökéletes pontossággal közvetítette. A nagyzenekar, és a húrosok sem okoztak semmi gondot neki. Johnny Cash Hurt száma kimagasló hűséggel ábrázolja az érzelmi kínokat, a lelkemig hatolt a fájdalma.

 

Többféle hangfalhoz csatlakoztattam az erősítőt az állványos Rogers LS5/9 65th Anniversary Edition monitortól kezdve a hatalmas Brodmann Acoustics JB205-ig. A végfok gond nélkül hajtotta meg még a kissé nyűgös Brodmann hangfalakat is. Egyébként ennek kíméletlen pontosságát rendkívül jól kiegészítette, ami annak köszönhető, hogy teljesen semleges a hangja. Nem győzök hálát adni a sorsnak, hogy ennyire megkönnyítette a dolgomat a hangfal ajánlása terén. Ha olyan erősítőre vágyik, amely teljes hangzás mellett a hang színezése nélkül uralja a hangfalakat, ez lehet az egyik legjobb választás.

 

Csatlakoztattam az AV rendszerem két lapos TV melletti hangfalához is, és nem éreztem szükségességét a mélysugárzónak. A TV műsorok hangja is kevésbé vált fárasztóvá. De kérdem én: miféle élethűség van a TV hangjában? Mindentől eltekintve az Audia Flight Three S a szó legjobb értelmében levegőssé tette a hangzást, tisztán érthetővé a párbeszédeket, és rengeteg részletet fedett fel. Természetesen tisztában vagyok azzal, hogy a Three S túl jó egy AV rendszer erősítőjének, ennél sokkal komolyabb kihívásnak is tökéletesen megfelel. Ám, mivel van rajta elegendő bemenet, akár még ilyen módon is alkalmazható.

Az opcionális DAC modul nagyon hasznos kiegészítő. Annyira nem tökéletes, mint a különálló high-end egységek, de az ára is csak 500 EUR. Kihívást hirdetek, hogy senki nem fog találni ebben az árkategóriában jobbat ennél. Beépítés után ráadásul ez a bemenet is távvezérelhetővé válik, ami rendkívül kényelmessé teszi a használatot.

 

Az opcionális PHONO fokozatot is meghallgattam. Nagyon hasznos bővítés, és méltó az erősítőhöz. Semleges hangú, minden durvaságot mellőző egység. Nincs saját hangzás karaktere, igazán harmonikusan egészíti ki a csomagot. Utat enged a zenének, és hagyja, hogy az LP építse fel a room filling hatást. A készülékhez mellékelve volt egy csillag csavarhúzó, amellyel le lehet bontani a hátlap takaró lemezét, hogy el lehessen végezni a beállításokat a rajtett DIP kapcsolókon. MC, MM cartridge egységekhez optimalizálható így a bemenet, amely növeli a luxus érzetet.

Természetesen kipróbáltam a fejhallgató kimenetet is. A 6,3-as fejhallgató kimeneten tapasztalható hang rendkívül hasonló a hangfal kimenetekhez. Egy 32 ohmos fülest alkalmaztam a teszthez. Nagyon élveztem a Three S flexibilis használhatóságát.

Összefoglalás:

Számomra nyilvánvaló, hogy az Audia Flight Three S egy kimagasló egység. Minden része gondosan tervezett, és igazodik egy high-end rajongó igényéhez. Abszolút Made in Italy, és ennek az európai luxusnak az érzetét mind a hangban, mind pedig az építés minőségében biztosítja. Ha az Audia Flight Three S tényleg csak egy belépő kategória náluk, igazán szeretném meghallgatni a magasabb kategóriás termékeiket!

Nagyon kedvelem a különálló végerősítőket, ám lehet olyan helyzet, amikor kompromisszumot kell kötni. Felejtse el a japán többcsatornás AV erősítőket, ez a készülék teljesen más dimenzió. Kényelmesen használható audiofil felső kategóriás egység, amely nála sokkal drágább készülékekkel is összemérhető. A 2700 EUR kiskereskedelmi ár nem a legolcsóbb, ám ezzel együtt ebben a kategóriában rendkívül jó ár-érték arányt képvisel. Ha összeveti egy különálló előerősítő, végerősítő, DAC, és Phono fokozatból álló rendszer árával, az ár-érték arány még sokkal kedvezőbb.

Soha nem fogja úgy érezni, hogy módosult a hang minősége, amikor az Audia Flight Three S integrált erősítőt hallgatja. Ez egyszerűen a legjobb integrált erősítő, amit volt alkalmam a saját rendszeremmel tesztelni

Mellette szól:

- Erőteljes, természetes és tiszta hang.

- Jó ár-érték arány, és flexibilis alkalmazhatóság.

- Made in Italy.

Ellene szól:

- Az ár, és semmi más

 

Műszaki adatok:

Kimeneti teljesítmény: 100W RMS (8 Ohm), 160W RMS (4 Ohm)

Erősítő fokozat gain: 26dB

Frekvencia átvitel: (1Wrsm, -3db) 1Hz - 450KHz

Meredekség: ( 8 ohm) >80V/µS

Jel/zaj viszony: >95dB

Szimmetrikus és aszimmetrikus bemenet impedancia: 51kiloohm, 150pF

Szimmetrikus bemenet impedancia: 30 kiloohm

Készenléti teljesítmény felvétel: 0.5W alatt

Maximális fogyasztás: 400W

Méretek: 450 x 110 x 440mm (Szé x Mag x Mé), 16,5 Kg

 

Be és kimenetek:

4 aszimmetrikus bemenet, 1 szimmetrikus bemenet, 1 monitor bemenet, egy bemenetet lehetséges “direkt” alkalmazásra címezni, 1 előerősítő kimenet, 1 felvétel kimenet, 1 fejhallgató kimenet 

Opciók:

- Phono MC-MM modul,

- USB 24bit 192KHz DAC modul