Egyeztessen időpontot - Hívjon minket! 
                      H-CS    10-18    (+36) 30 211 52 53  
                      Szo       10-16    (+36) 30 530 61 92

0item(s)

Az Ön bevásárlókosara üres.

Product was successfully added to your shopping cart.
Thorens MM008 Phono MMMC előerősítő USB DAC

Thorens MM008 Phono MM/MC előerősítő USB DAC

Normál ár: 99 990 Ft

Special Price 79 990 Ft /db

Thorens MM008 Phono MM/MC előerősítő USB DAC

Legyen Ön az első, aki véleményt ír erről a termékről

Normál ár: 99 990 Ft

Special Price 79 990 Ft /db

Elérhetőség: Készleten

Az akció 2016-12-10.-ig, vagy a készlet erejéig él!

Raktáron van:
Igen
Ingyenes szállítás:
Nem
Üzletünkben kipróbálható:
Igen

Részletek

 

A Thorens márka immáron 140 éves múltra tekint vissza, így joggal nevezhető az analóg lemezjátszás nagy öregjének. A céget a svájci származású Hermann Thorens alapította 1883-ban, Sainte-Croix kisvárosában. A cég első "audio" termékét 1903-ban kezdte gyrtani, ami nem volt más mint Edison fonográfja. Ez a családi vállakozás az 1954-es évben fordult végérvényesen a lemezjátszó gyártás irányába, amikor is megjelent az első saját fejlesztésű lemezjátszójuk a TD124-es modell! Ettől kezdve a Thorens márka a lemezjátszó gyártás ikonja lett, és tagadhatattlan, hogy az elmúlt  60 évben a világ minden táján piacvezető gyártóvá vált. A sváci illetőségű cég a mai napig  svácban készíti készülékeinek nagy részét, ezzel garantálva a rendkívül pontos és precíz alkatrészek szerelési minpségét. A Thorens az elmúlt évtizedekben számos szabadalommal, fejlesztéssel vívta ki a márka elismerését, így aki a sváci órát szeretné a hifiben, az a Thorens márkát választja! 
Találós kérdés: melyik a világ legismertebb lemezjátszója? A Rega? Nem. A Linn? Neem. A Project? Biztos, hogy nem. Akkor esetleg a Pink Triangle? Nagyon neeem. Mégis, akkor melyik az a brand, amit mindenhol ismernek, ahol hallották már azt a szót, hogy audiofil? 

Folytathatnánk a sort még tovább is akár. Roksan? Fenéket. Clearaudio? Frászt. Townshend, Mikro Seiki, Mitchell? Ezek közül egyik sem. Ez a brand a múlt század előtt született Svájcban és úgy hívják, hogy Thorens.  

 
Hermann, az alapító

Van az vicc, amikor megkérdezik tőlem a huszonéves ismerőseim, hogy mikor születtem, majd várnak egy kicsit és visszakérdeznek: és milyen volt játszani a dínókkal? Hát velük ugyan nem játszott soha, de 1883-ban, mikor Hermann Thorens Sainte Croix-ben bejegyezte a cégét, a hifi mint olyan sehol nem volt. Hermann mindesetre jól kalkulált, az azóta eltelt 140 évben a Thorens cég folyamatosan működik, gyártmányai pedig mind minőségüket, mind a befektetett szellemi tőkéjüket tekintve imponálóan gazdagok. Volt időszak, amikor a Thorens egyértelműen uralta a lemezjátszó piac szinte minden szegmensét, már ha akkor egyáltalán volt ilyen osztályokra bomlás. A bejegyzett és azóta elterjedt terveik, működést érintő minőségi szabványaik alapján nyugodtan kijelenthetjük, hogy a Thorens nagyon sok mindent tud az analóg lemezek lejátszásának mikéntjéről, ha nem ő tudja a legtöbbet – az egy másik kérdés, hogy kamatoztatja-e a tudását a jelenlegi termékeiben, vagy sem, de erről később.

 

Múlt század ködében

De kezdjük ott, amikor Hermann még fiatalember volt és beleszeretett a zenébe, illetve annak lejátszásába. A Thorens a kezdeti időkben zenedobozokat és óraszerkezeteket gyártott, 1903-tól kezdték el az Edison féle fonográfot gyártani, majd fokozatosan átálltak a fejlesztésekre. Minden bizonnyal a gramofonok fejlődésével kezdődött meg a Thorens saját fejlesztéseinek útja, amely aztán évről-évre megjelentt valami újdonsággal. A Thorens-nél azonban arra is hamar rájöttek, hogy a hifi biznisz egy elég érdekes állatfaj, ezért kell valami még mellé, ha esetleg megszorulnak. Nem tudni, hogy így volt-e vagy sem, az mindesetre biztos, hogy az ezerkilencszázas évek elejétől kezdve, egészen a hatvanas évekig cigaretta szűrőket és harmonikát is gyártottak. (1954 és 1960 között Thorens Riviera néven egy villanyborotvát is piacra dobtak) Az első időkben a Thorens egyértelműen családi vállalkozás volt, később váltottak a termelési szempontból előnyösebb cégformára. A mi szempontunkból a sorsfordító év az 1954-es volt, amikor a Thorens a fejlesztéseinek és kísérleteinek eredményeképpen megjelent az első lemezjátszójával, a TD124-el.

Innen számolhatjuk a Thorens lemezjátszók szárnyalását, és ez gyakorlatilag kisebb-nagyobb megszakításokkal tart egészen napjainkig. Az első lemezjátszón még nem volt kar, amit később pótoltak. Az ötvenes években dőlt el végleg a Thorens sorsa, mármint az, hogy látva a sikert, ami nyilván anyagilag is megerősítette a céget, nekik elsősorban a lemezjátszókkal kell foglalkozniuk. Azt hiszem az a mi nagy szerencsék, hogy a Thorens ezt a tapasztalatot nem váltotta aprópénzre és komolyan nekifeküdtek a fejlesztéseknek. A dörzshajtásos gépét, a TD124 -et még ma is az egyik legjobbnak tartják, a Garrard-dal emlegetik egy lapon, és vannak olyan hifisták, akik szerint ebből a futóműből lehet egy igen-igen jó lemezjátszót építeni. Időközben persze akadtak kisebb-nagyobb céges próbálkozások egyéb irányban is, így például az, amikor az akkori szempontból szintén jövedelmező és keresett svájci írógépgyártás egyik legismertebb helyi cégével, a Pailard-dal próbáltak meg közösködni, aki fényképezőgépeket is gyártott. Ezek a próbálkozások azonban – hála istennek – marginálisak maradtak, a Thorens továbbra is a lemezjátszókra koncentrálhatott.

 

A kényelmi próbálkozásokat nem számítva – mint például az automatizálás felé tapogatózás –, a hatvanas és a hetvenes években a Thorens lemezjátszói egyet jelentettek a zeneiség, a technikai és építési minőség hármas egységében fogant minőséggel. Számtalan igen jól sikerült modellt adtak az audiofil világnak. Olyannyira, hogy a hetvenes-nyolcvanas években a brit hifi által szénné hypolt, az analóg berkekben koronázatlan királlyá ütött Linn Sondek is Thorens valahol. Egyébként ez a két dolog mindig szemben állásra készteti az oktondi hifistákat, ugyanis képtelenek belátni, utólag pedig állandóan felülnek a legendáknak, miszerint a nagy tömegben gyártás soha nem fogja felvenni a versenyt a kisszériás és kellően high-endre faragott termékekkel, csak éppen az a nem mindegy, hogy melyik kihez jut el.

Ugye ott van az alapvető félreértés, miszerint a high-end egyfajta misszió lenne, és pusztán csak ízlés kérdése, hogy ki melyiket veszi meg, a jó drága, de kimagasló minőségűt, vagy az olcsót, ami viszont adott esetben nem sokban marad el a „nagyok” mögött. (Bár ez a Linn esetében kérdéses) A high-end fanatikusokká edzettek tábora mindig le fogja sajnálni azokat, akik nem mennek a sok nulla után, holott éppen az olyan cégeknek köszönheti a létét, mint mondjuk a Thorens, akinek tőkeerejénél fogva volt pénze azokra a kísérletekre, ahol mondjuk egy szubsasszi vagy egy lemeztányér viselkedését tudták modellálni. Ezt tessék mindig szem előtt tartani, amikor a Linn Sondek szó megjelenik valamelyik a TD típus mellett.



Hatvanas évek, a csúcson

Szóval voltak azok a nagyszerű hatvanas évek, amelyek ugye a progresszióról lettek híresek Európában. Míg a lemezjátszó gyártás – hála a mikrobarázdás lemez azóta is hihetetlen sikerének köszönhetően –, rekordokat döntött, a Thorens szép csendben, 1966 július 1-ével összeborult az EMT-vel, azzal a Wilhelm Franz-cal, akinek hangkarjai már akkor is elég komoly reputációnak örvendtek. Én ugyan nem vagyok egy látnok, és nem is nagyon mélyedtem el ebben a korszakban, de szerintem, így utólag nézve, ez volt az egyik csúcsa a Thorensáltal gyártott termékeknek. Az EMT karok zseniális szerkezetek voltak, egy Thorens futómű akkorra pedig már rendelkezett mindazon hangzásbeli tulajdonságokkal, amiért ma már iszonyú pénzeket kell fizetni. Egyszóval az EMT-Thorens kombó "nagyon rendben volt", ahogy manapság szeretjük mondani. High-end, hogy mindenki értse. Mellesleg egy EMT karért még ma is komoly pénzeket kérnek. Ne felejtsük el, hogy ez akkor bőven a mainstraim volt, korántsem az ezoterikus magasság. Ami azt jelenti, hogy egy átlagos hifistának, aki ugye ebben a korban leginkább vagy szalagos magnót vagy hanglemezt hallgatott, olyan minőségben szólaltak meg a lemezei, amiről a mai korszak átlagemberének fogalma sincs, és minden bizonnyal csak álmodni szeretne róla, hogy valahogy megközelítse. A jelenlegi átlag hifista még mindig gyatra hálózati lejátszással vagy a digitális file-okkal bohóckodik, meg a többnyire szánalmasan gyenge usb DAC-okkal 

Minden, ami hifi

Később a cég – mint annyian mások is – fejlesztett magának a lemezjátszókon kívül egyéb hifi berendezést, de azokkal korántsem aratott akkora sikert, mint a lemezjátszóikkal. Volt hangfaluk, rádióerősítőjük és kazettás magnójuk is. 1979-ben készítették el a Reference modelljüket, amely már egy igazi „high-end” kinézetű és felépítésű monstrum volt, számtalan csemegével. Mindössze 100 darabot „gyártottak” belőle, mindegyiket kézzel, amelyeket, mint ahogy lenni szokott, el is adtak mind egy szálig. Ekkor a Thorens már az egyik legnagyobb név volt, noha a Linn iszonyú nyomulása – főként az angol – a sajtóban és a marketinggel gyakorlatilag szinte mindenkit maga mögé utasított. Mint annyiszor, a Thorens a középkategóriában és a korábbi, jól sikerült modelljeivel tarolt. Nagyon sok cikk született azzal a kitétellel, hogy a piacon lévő lemezjátszókat azzal az összehasonlítással jellemezte, hogy jobb-e egy Thorensnél vagy sem*.

 

Fejlődni, fejlődni

Mint annyi cég, aki ki van téve a piaci mechanizmusoknak, a Thorens is haladt a korral és igyekezett tartani a „fejlődés” ütemét. Kiragadva néhány példát, csak pár érdekesség: a Thorens csapágyai keményebb anyagból voltak, mint a nemesacél, a legismertebb tányérjai pedig cink és alumínium ötvözetből készültek, kézzel kiballanszírozva, a deckjeikben a sasszi alatt hárompontos felfüggesztést alkalmaztak, külön kardeszkával, számtalan apró finomítás és trükkel tették stabillá a lejátszást és élvezetessé a zenehallgatást. Példának okáért 16 fázisú szinkron motort alkalmaztak, ami akkor még éppoly újdonságnak számított, mint ma az aszinkron usb bemenet. A TD sorozat szinte mindegyik darabja tudott valamit, amit mondjuk mások nem. Ma már persze nehéz megmondani, hogy a Thorensek-nek pontosan hol is volt a helyük, egy biztos, a svájci minőség, ha nem is kiugróan, de stabilan hozta az elvárásokat. Még akkor is, amikor a nyolcvanas években lassan kezdtek kiszorulni a lemezek a zeneiparból, és a cégnek komolyan el kellett gondolkoznia azon, hogy a digitális jövőben mivel fog életben maradni.

 

140 év múlva

Az utolsó fázisban a Thorens immáron high-end cégként hirdeti magát, de nem is ez a legnagyobb csoda, hanem az, hogy még mindig Svájcban készül. Nemrég készítettek egy elő- és egy végerősítőt, de a hangsúly továbbra is a lemezjátszókon van. Ezen utóbbiból van jó pár a kínálatban, egészen a belépőszinttől az ultra high-end-ig. Mi sem jellemző jobban a Thorensre, hogy az általa megalkotott dizájn, amire nem is nagyon lehet mást mondani, mint hogy olyan „torenszes”, továbbra is él, felülről számolva a második, a TD350-es típusszámra hallgató lemezjátszójuk egészen pontosan ugyanolyan, mint sok más a TD típusú elődjének az esszenciája. Legutóbb néhány éve hallottam szólni, talán éppen ezt a típust, már nem emlékszem pontosan. Meggyőző hangja volt, nyugodt, tiszta és zenei. Kérdés persze, hogy milyen is lehetne? Úgy gondolom, hogy egy ilyen cég, mint a Thorens már eddig is nagyon sokat tett a nagyon rosszul hangzó, de valahol igaz "minőségi" hangvisszaadásért. Még akkor is, ha azok az idők már régen elmúltak, amikor a piacnak egy igen nagy szegmensében voltak jelentős szereplők. Akarsz egy svájci óra minőségű lemezjátszót magadnak? Igen? Akkor vegyél egy Thorenset. forrás: audiolife.blog

 

Thorens MM008 DAC Phono fokozat gyári adatlap:

 

Mód - MM/MC kapcsolható
  Erősítési tényező 1 kHz - 40 dB (MM)/60 dB (MC)
  Bemenő impedancia (MM) - 47 kΩ + 220 pF fix
  Bemenő impedancia (MC) - 47 kΩ + 1 nF (változtatható)
  Frekvencia átvitel (flat) - 20 Hz - 20 kHz ±0.3 dB
  Frekvencia átvitel (-3 dB) - 10 Hz - 50 kHz
  RIAA szabvány tűrés - ±0.3 dB
  THD+N - <0.013% (MM)/<0.055% (MC)
  Jel zaj viszony - >86 dB (MM)/>72 dB (MC)
  Áthallás - &#8807;40 dB
  Bemenő érzékenység (MM) - 3.29 mVrms for -10 dBV kimenet (316 mVrms)
  Bemenő érzékenység (MC) - 0.325 mVrms for -10 dBV kimenet (316 mVrms)
  Max. kimenő feszültésg - 482 mVrms - 5 mVrms bemenetnél (1 kHz)
  Kimenő impedancia - 47 &#937;
  Bemeneti csatlakozók - 3 pár RCA  (left/right)
  Kimenő csatlakozók - 1 pár RCA  (left/right)
  Tápegység - 24 V DC
  Teljesítmény igény - 3.5 W/15 mA
  A/D konverter - Tenor TE7022L 24Bit Delta Sigma
  Mintavételezési frekvencia - 8,16, 32, 44.1, 48, 96 kHz
  USB kimenet - USB 2.0,  USB 1.1
  Operációs rendszer támogatás - Windows® 8, Windows® 7, Vista, XP, Mac OS®

  

 

 

További információk

Bemutatótermünkben kipróbálható Igen
Gyártó Thorens
Alumínium előlap Igen
Állapotjelző LED Igen
Kiemelkedően tiszta hangzás Igen
Rövid jel utak a bemenetek és kimenetek között Igen
Phono fokozat típusa MM és MC
MOSFET fokozatok Igen
Válogatott alkatrészek Igen
Független tápellátás Igen
Szeparált tápegység Igen
Aranyozott csatlakozó Igen
Csatlakozó típusa RCA
Phono bemenet Igen
Analóg audio bemenet / kimenet (db) 2 / 1
USB B csatlakozó Igen
USB csatlakozó Igen
Audio A/D átalakító Igen
Bemeneti érzékenység (MM/MC - mV) 3,29 / 0,325
Jel/Zaj viszony (dB) 72
Frekvencia átvitel (Hz) 10 - 50000
Méretek (szélesség x magasság x mélység - mm) 150 x 50 x 117
Tömeg (csomagolás nélkül - kg/db) 0,3
Magyar nyelvű használati utasítás Igen
Színválaszték Fekete
Mennyiség A megadott ár darabra vonatkozik!
Garancia 1 év hivatalos magyarországi garancia
Készlet információ Raktáron - Személyesen azonnal vagy szállítással 24-72 óra
Gyártó honlapja http://thorens.com/
  1. Legyen Ön az első, aki véleményt ír erről a termékről

Írja le saját véleményét

Hogyan értékelné Ön ezt a terméket? *

  1 csillag 2 csillag 3 csillag 4 csillag 5 csillag
Minőség
Ár / érték
Ár

thorens analóg lemezjátszók a kínálatbanThorens a hagyományos vynil (bakelit) lemezjátszók gyártónak egyik oszlopos tagja, sokan az örök klasszikusként, avagy etalonként tartják számon az egyébiránt svájci székhelyű, 140 éve létező céget. A precíz megmunkálás, a saját szabadalmak és a legjobb minőségű japán alkatrészek, valamint a naturalista, ugyanakkor zenei karakterre kiterjedő figyelem, mai napig meghatározza termékeiket, ezt az évek alatt bezsebelt, nemzetközi (és EISA díj) elismerések is igazolják.


Hasonló árú termékek (+/-10%)