quadral ascent 70

A Quadral terjedelmes kategórialistáján hiába keressük az Ascent nevet, ugyanis a három földön álló modellből, egy monitor sugárzóból és egy centersugárzóból álló Ascent család tagjait valamilyen okból a Special Edition sorozatban helyezték el. Az ily’ módon speciálissá kinevezett Ascent hangsugárzók a klasszikus fekete mellett a manapság divatba jövő fehér színben is kaphatók; közülük a 70 LE típusjelű legkisebb állódoboz is ebben a szűzies színben érkezett hozzánk.

A múltkori M30-hoz hasonlóan szintén 3-utas, rear bassz-reflex kialakítású Ascent 70 LE előlapján konvencionális rendben sorakozik a 25 mm-es alumínium tweeter, valamint a fémesen sötét színű titánium-PP membrános 170 mm-es közép és mélysugárzó. A kifinomult alumínium tweeter 46 kHz-ig terjedő frekvencia átvitelével az SACD/DVD-Audio korongok illetve a magas felbontású streamelt anyagok hallgatásához is ideális, ellett vélhetően a lagymatagabb elektronikák hangját is fel tudja dobni. 
Az ívelt oldalú elegáns kabinet relatíve keskeny hátlapjának alsó fertályán található a méretes kör alakú kipufogó, alatta pedig a nemesen egyszerű és elegáns kivitelű, natúr alumínium lapra felszerelt igényes aranyozott single csatlakozó szett.

quadral ascent 70

Az apróbb eltérések ellenére az M30 és az Ascent 70 LE ahogy mondani szokták, le sem tagadhatják egymást, teljesen egyértelmű, hogy ugyanabból az „alomból” származnak.
A jazz muzsika szintén friss, erőteljes és testes dobokkal indul, a dobos pörgeti rendesen és egyetlen pillanatra sem lazít. A basszus a márkatárshoz hasonlóan nagyon fontos pozitívum a doboz produkciójában és minden zene számára stabil alapokat biztosít. A hangkép összességében izgalmas és vérbő, gyakorlatilag szinte kiköveteli magának a hallgató figyelmét. A hangszerek mind erős egyéniségek, a színpadon pedig pontosan kijelölt helyük van; e tekintetben az Ascent tényleg németesen precíz, nem engedi, hogy bárhol ácsorogjanak vagy ücsörögjenek. A megszólalás alapvetően racionális jellegű, a színek a kozmetikázástól mentes valóságot ábrázolják, a hangszereknek pedig valós fizikai testük van. A „kézzelfoghatóság” érzetének illúziója amúgy is a doboz erősségei közé tartozik, többek között ettől hat valóságosnak és életszerűnek a muzsikája. 
A magasak könnyedek, levegősek és nagyon analitikusak, eszköztelenségük egyértelműen a felsőbb kategóriák tudománya felé mutat. A vibrafon a többiekhez hasonlóan szintén nagyon él, az ütők frissen cikáznak a lapocskákon, a hangszer hangja telt és gazdag felhangrendszerű.

Anne Sofie Von Otter megint nagyon lelkes, és valósággal húzza maga után az egész zenekart. A megszólalás komplex, felszabadult, nyílt és világos, alul pedig beton biztos mélyek támasztják alá és mindvégig tudják, hol a helyük. A hangok könnyedén szakadnak el a hangsugárzóktól, amelyek ezen a zenén egészen monitoros jellegű nagy és levegős teret építenek fel és jó nagy bázistávolságot elbírnak. A hangzás semmit sem rejt véka alá, a nyíltság és a részletező készség magas szintje tovább növeli a valóságosság érzetét. A sokszínűség a hangsugárzó egyik nagyon megkapó tulajdonsága, nagyon gazdag színpalettáról dolgozik, ám arra gondosan ügyel, hogy még a legnagyobb bujaság közepett se essen a színezettség bűnébe.

A latin gitármuzsika további hasznos adalékokat nyújt a doboz részletező képességéről. A kellemesen telt éneket kísérő akusztikus gitárok hangjában annyi húrzizegés, felharmonikus és mellékzönge van, amit ritkán hallani, és akkor is jórészt inkább drágább dobozoktól. Rock és pop muzsikákon a kiemelt paraméterei révén nagyon jó teljesítményt nyújt, hiszen a nyíltság, a jó basszus, a sok szín és a dinamizmus általában mindegyikhez nagyon jó ajánlólevélnek számít, és akkor a levegős énekhangokról vagy a transzparenciáról még nem is beszéltünk.

Az alapvetően racionális karaktert zeneileg lehet szeretni, vagy kevésbé rajongani érte, annyi azonban bizonyos, hogy a filmek világában szinte mindig jól jön, hiszen egyetlen apró részlet sem marad ki a filmkockákhoz párosuló hangok közül. Egyetlen hátulütője a mindent megmutatás képessége, mert vannak helyzetek, amikor sajnos nem kellene mindent megmutatni, mint például a régebbi gyengébb hanganyagok esetében, amelyeknél a beszédhang sziszegése egészen zavaró tud lenni, de hát olyan részletező képességet sajnos még nem találtak fel, ami csak a számunkra kellemes dolgokat szólaltatja meg.

Az M30-at idéző Ascent 70 LE egy szintén kifinomult, alapvetően racionális karakterű, basszus tekintetében pedig nagyobb méretű modellek kvalitásait felvonultató hangsugárzó. Megszólalásának a kitűnő basszus mellett a tweeter produkciója is nagyon fontos eleme, a neki köszönhető nyíltság, levegősség és könnyedség nagyon hamar leveszi az embert a lábáról. Párosítás tekintetében csöves vagy kellemes hangú félvezetős típusokkal érezheti jól magát, a zenehallatás mellett pedig egyénileg vagy csapatban házi-mozihoz is nagyon jó választás lehet.


Quadral Ascent 70 LE
Frekvencia átvitel: 30 Hz – 46 kHz
Teljesítmény: 100/150 W (nom/zenei)
Érzékenység: 88 dB
Impedancia: 4-8 Ohm
Váltási frekvenciák: 300/2600 Hz
Méretek: 956×203,1×315 mm
Tömeg: 13,5 kg
Ár: 332.990,- Ft
Promóciós ár: 279.990,- Ft

Forgalmazó: Stream Audio
Tel: 30/211-5253
www.streamaudio.hu

 

forrás: hifipiac.hu