Hírek, Tesztek

Audia Flight Three High-End erősítő és CD teszt - hifipiac

2019.08.26 11:07

A hazánkban is egyre ismertebbé és népszerűbbé váló olasz audio iparos belépő Three szériájába tartozó CD játszó és erősítő a Classic modellekhez hasonló, csak náluk karcsúbb külsővel rendelkezik.

A hazánkban is egyre ismertebbé és népszerűbbé váló olasz audio iparos belépő Threee szériájába tartozó CD játszó és erősítő (hogy egészen pontosak legyünk, valójában kettejükből áll a sorozat) a Classic modellekhez hasonló, csak náluk karcsúbb külsővel rendelkezik, elegáns 15 mm vastag alumínium előlapjaik mögött pedig a nagyobb márkatársak technológiáiból táplálkozó kifinomult elektronikái rejtőznek.

Az Audia Flight CD Three jó ajánlólevélként pontosan ugyanolyan áramköri felépítéssel rendelkezik, mint a hierarchiában eggyel felette található CD Two típus. Stabil és merev készülékdoboza biztonságos környezetet garantál a precíz mechanika és a minőségi alkatelemekből felépített elektronikák számára. A digitális jeleket 24 bit/ 192 kHz rendszerű upsampling DAC alakítja analóggá, a kényes művelethez ultra precíz órajel generátor biztosítja a pontos időzítést. Az analóg szekcióban teljesen szimmetrikus A-osztályú kimeneti erősítő található, a lejátszót pedig jókora toroid transzformátor látja el éltető energiával.

Az előlap jobb oldalán található keskeny lemezfiók rövidke gondolkodási idő után átlagos finomsággal nyílik ki (ebben azért a japánok továbbra is verhetetlenek), az alapfunkciók apró nyomógombjai pedig szép sorba rendezve találhatók az előlap alján. A lejátszás a „Play” gomb lenyomása után gyakorlatilag azonnal elindul, a lejátszási információk (track, time) a megszokott élénk kék színű digitekkel jelennek meg a kijelzőn. Áttérve a hátsó fertályra igényes aranyozott RCA és szimmetrikus XLR analóg kimeneteket illetve koax digitális kimenetet találunk, ami a gyakorlatban teljesen elegendő a korrekt használathoz. A fekete és prémium ezüstszínben kapható készülékhez az előlap alumíniumához tökéletesen passzoló alumínium távvezérlő jár, amivel az összes funkciója irányítható.

A CD játszóhoz látványban tökéletesen passzoló Flight Three integrált erősítőből a gyártó szintén nem spórolta ki az alumíniumot, ugyanis a másfél centi vastag előlapon túl a finom működésű hangerőszabályzó, a készülék lábai és a távvezérlője szintén alumíniumból készültek. A minimalista előlapon nyomógombos bemenetválasztók találhatók, melyekkel egyszerű módon, finom relé kattogás kíséretében lépkedhetünk a négy aszimmetrikus line és a szimmetrikus XLR bemenetek között. Alapból a készülék nem rendelkezik phono bemenettel, de opcióként MM/MC kártya vásárolható hozzá, ugyanúgy, ahogy 24 bit/192 kHz-es DAC+USB bemenet is, amivel még tovább bővíthető a használhatósága. Az előlapon még Mute (némítás), hangszórókat lekapcsoló gomb és az Alps motoros potmétert működtető méretes hangerőszabályzó található, valamint egy 6,3 mm-es jack fejhallgató kimenet, amit sok gyártó általában lespórol az erősítőiről.

A gyártó filozófiájának értelmében a készülék vezérlése teljesen független az audio áramköröktől, így semmi sem avatkozik bele a kényes zenei jelek életébe. Az áram visszacsatolással működő 2×75 W teljesítményű dual-mono erősítő táplálásáról 400 VA-es toroid transzformátor és nyolc stabilizált tápegység gondoskodik. A hátlapon az aranyozott RCA és szimmetrikus XLR bemenetek mellett monitor, Pre out és Rec out csatlakozók is találhatók, melyek révén az FL Three egy jól konfigurálható, külön végfokot vagy aktív szubot, illetve a még megmaradt magnósokat vagy egyéb analóg bemenettel rendelkező felvevőeszközöket használókat is kiszolgáló sokoldalú készülék. Végül, de nem utolsósorban a gyártó a leírásban azt sem felejti el megemlíteni, hogy a kiváló házimozi erősítő 100%-ban Itáliában készült, ami fontos adalék, mert bár, ha jól a körmére néznének, a kis kínai is rendesen összerakná, de azért az már nem lenne igazi olasz termék.

Tamás kollégám a drágább Flight One II. ajánlásánál megállapította, hogy a készülék gyakorlatilag mindenféle muzsika hallgatására kiváló, s e tekintetben a kisebb modellek tökéletesen megegyeznek vele. Jazz zenén például kellemes, pezsgő és életteli stílusban, energikus ritmusszekciót felvonultatva zenélnek, a megszólalásuk pedig transzparens és világos. Nyílt és tiszta hangszíneket szólaltatnak meg, egy cseppnyi csöves ízzel és mindvégig teljesen kitárulkozó karakterrel. Semmit se rejtenek el a zenéből, mégsem tolják az arcomba zavaró módon a sok-sok információt, hanem magától értetődő természetességgel spontán áradnak belőlük. A hangszereket szépen elkülönítik egymástól, a zenészek közt elegendő tér és levegő van. Alapvetően könnyed hangvételű és levegős megszólalásuk hamar leveszi az embert a lábáról, a klarinét gazdagon árnyalt levegős hangjába vagy a vibrafonszóló játékos gurgulázásába nagyon könnyű belefeledkezni, hogy csak kettőt említsek az izgalmas hangszerek közül.

Következetes készülékekként a klasszikus műveket is ugyanolyan kellemes és nyílt stílusban szólaltatják meg, mint a jazzt. A Mozart opera énekesnője jól megtermett csalogányként dalol, levegősen szárnyaló hangja szinte betölti a teret. A könnyed és levegős magasakhoz dús és megfogott mélyek párosulnak, melyek stabil alapokat biztosítanak a megszólalásnak és remekül érzékeltetik a nagyzenekar súlyát és komplexitását. A honfitárs Vivaldi hegedűversenyéből szinte kicsordulnak az érzelmek, melyek hatásos közvetítéséhez az Audia szett szintén nagyon ért. A rengeteg színből és hangulatból összeálló hegedűszólók abszolút szívhez szólóan muzsikálnak és ez az érzelmi erő bizony nagyságrendekkel többet nyom a latban, mint a hétköznapi hifis paraméterek, amik természetesen szintén rendben vannak. A hangok végtelenül könnyedén szakadnak el a hangsugárzóktól, a tér minden irányban kiterjedt és abszolút high-endes momentumként remekül érvényesül az együtt és mégis külön elv is.

A különféle pop és rockzenék többek között azt is megmutatják, hogy finomság és könnyedség ide vagy oda, ha kell, a szett brutális basszust is elő tud varázsolni, úgy, hogy közben persze az alapvető jellemzőit sem adja fel. Izgalmas szintetizátor muzsikákon a megszólalás sokszínűsége varázsol el, és az a könnyed és gondtalan hangvétel, aminek köszönhetően a hangok végtelen lazasággal áramlanak a hangszórókból. Szigorúbb műfajokon szintén felveszi a kesztyűt, de ereje és teltsége ellenére igazán nyers azért nem tud lenni, mert olyan harmónia van benne, ami mindenféle élességet, harsányságot vagy nyersességet megakadályoz.
Aki sztereóban filmet nézne az erősítővel, szintén nem fog csalódni benne. Élethű effektek és környezeti zajok, szépen artikulált párbeszédek, hatásos atmoszféra teremtés és energikus akciók jellemzik; ilyen minőségű hangokért surround receiverben bizony már hétszámjegyű összeget kell fizetni.

Kis Audia is Audia, mondhatnánk stílszerűen, mivel a gyártó belépő szettje a nagyok alapvető pozitívumait felvonultatva nagyon kellemes, nyílt és levegős hangvételben zenél, és ugyanúgy hozza az értékes pozitívumnak tekinthető műfajfüggetlenséget, mint drágább felmenői. Az igényes kivitelű készülékek együtt abszolút harmonikus, minden ízükben tökéletesen összeillő párost alkotnak, szerintem még csak kísérletezni sem érdemes vele, hogy mással párosítsuk őket, ehelyett azokat a kábeleket és hangsugárzót kell megtalálni hozzájuk, melyekkel az összhang ilyen tökéletes marad, de mivel nem tűnnek különösebben háklisnak, vélhetően ez sem lesz túl nehéz feladat.

 

Audia Flight CD Three
Frekvencia-átvitel: 0,5 Hz – 20 kHz (+/- 0,1 dB)
THD+zaj: >-100 dB 
Dinamika: 122 dB
Méretek: 420×90×420 mm
Tömeg: 8 kg
Ár: 720.000,- Ft

Audia Flight Three
Teljesítmény: 2×75 W / 8 ohm
2×125 W / 4 Ohm
Frekvencia-átvitel: 1 Hz – 450 kHz (-3 dB)
THD: <0,05%
Jel-zaj viszony: >95 dB
Méretek: 420×90×420 mm
Tömeg: 12 kg
Ár: 720.000,- Ft

Forgalmazó: Stream Audio
Tel: 30/211-5253
https://streamaudio.hu/

 

forrás: www.hifipiac.hu